ISSN 2413-5372, Certificate of state re-registration of КВ №25381-15321 ПР dated 01.07.2023.

Search

SCIENTIFIC - PRACTICAL JOURNAL "HERALD OF CRIMINAL JUSTICE"

Scientific conclusion on interpretation of certain provisions of the Criminal Procedure Code of Ukraine and the Law of Ukraine «On Prevention of Corruption»

Scientific conclusion on interpretation of certain provisions of the Criminal Procedure Code of Ukraine and the Law of Ukraine «On Prevention of Corruption»

Pages: 174-179
Year: 2017
Location: Pravova Ednist Ltd

Review

До кафедри правосуддя юридичного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка надійшло конституційне подання 48 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень Закону України (далі – ЗУ) «Про запобігання корупції» та статті 366-1 Кримінального кодексу України (у відповідь на лист Голови НАЗК Корчак Н. М. від 31.01.2017 р.) щодо тлумачення окремих положень Кримінального процесуального кодексу України та Закону України «Про запобігання корупції», а саме відповідей на такі запитання:

1. Чи можна вважати, що визначені статтею 51 Закону від 14.10.2014 № 1700-VII повноваження Національного агентства щодо здійснення моніторингу способу життя суб’єкта декларування за змістом є тотожним слідчим (розшуковим) діям, визначеним в Кримінальному процесуальному кодексі України?

2. Чи можна вважати, що Національне агентство, здійснюючи вибірковий моніторинг способу життя суб’єкта декларування, на підставі інформації, зазначеної в частині другій ст. 51 ЗУ «Про запобігання корупції», порушує конституційні принципи правової визначеності, рівності і справедливості, враховуючи той факт, що виконання повноважень функцій держави або місцевого самоврядування передбачає застосування до такої особи певних законодавчих обмежень та заборон?

3. Що є надмірним втручанням у право на недоторканість особистого та сімейного життя особи та його межі?

4. Враховуючи положення частини третьої ст. 51 ЗУ «Про запобігання корупції» та зважаючи на те, що в Законі відсутнє визначення поняття «моніторинг», а також в чинному законодавстві не існує єдиного підходу до визначення вказаного поняття, чи буде правильним з наукової та методичної точки зору в проекті нормативно-правового акта НАЗК, що буде унормовувати порядок здійснення моніторингу способу життя, дати визначення понять «моніторинг способу життя суб’єкта декларування», «вибірковий моніторинг способу життя суб’єкта декларування», «спосіб життя суб’єкта декларування», визначити межі надмірного втручання у право на недоторканість особистого і сімейного життя особи під час здійснення НАЗК моніторингу способу життя суб’єкта декларування та вимоги до інформації, на підставі якої буде здійснюватися моніторинг способу життя. 

Scientific conclusion on interpretation of certain provisions of the Criminal Procedure Code of Ukraine and the Law of Ukraine «On Prevention of Corruption»