Криміналістичний аналіз кінострічки Девіда Фінчера «Сім»
Сторінки: 205-211
Рік: 2024
Видавець: ТОВ "Правова Єдність"
Анотація
Метою статті є поглиблене вивчення та подальший аналіз твору кіноіндустрії через
призму кримінального права та криміналістики, а також покращення розуміння теми зло-
чинності та психології серійних убивць на прикладі збірного образу антагоніста. У тексті
статті пропонується кваліфікація злочинів, вчинених у фільмі, згідно чинного українського
законодавства, а також обґрунтовується важливість кінематографу як інструменту для
вивчення та розуміння різних аспектів суспільства, зокрема правової системи. Фільм «Сім»
розглядається як мультидисциплінарне джерело для вивчення юриспруденції, етики, моралі,
релігії, психології (зокрема деліктоздатності та ментального стану працівників правоохо-
ронної системи) та кінематографу. Методологія. Задля досягнення поставленої мети ав-
торка використовувала загальнонаукові та спеціальні юридичні методи: загальний діалек-
тичний метод наукового пізнання явищ та їх зав’язків; формально-правовий (догматичний
або юридико-технічний); порівняльно-правий; метод узагальнення. Висновки. Кіно – один
із найважливіших нематеріальних ресурсів людства. Саме через нього можна маніпулюва-
ти суспільством, привертати його увагу до певних важливих питань або навіть навчати.
Визнання вищими юридичними навчальними закладами окремих творів мистецтва якісним
та практичним джерелом навчальної інформації відіграватиме важливу роль у підвищенні
інтересу персоналу до навчальних матеріалів ще на студентському етапі, що, до того ж,
слугуватиме подальшому логічному підвищенню рівня та покращенню якості знань остан-
ніх у галузі права. Кримінальний кодекс України досить розмито характеризує широке коло
злочинів, що має як негативні (відсутність деталізації в законодавстві є суттєвою пере-
шкодою для точної кваліфікації правопорушень, що, в свою чергу, призводить до повторного
розгляду справ в апеляційних та касаційних судах), так і позитивні моменти (розмитість
дає суддям певну свободу дій при визначенні відповідних покарань з урахуванням унікаль-
них обставин кожної справи, що дозволяє більш індивідуалізовано і справедливо реагувати
на злочинну поведінку).
Ключові слова: кваліфікація злочинів; наратив; психічний стан; кінематограф; злочин;
жорстокість.